میز نقد آثار جشنواره سی و پنجم با حضور مسعود فراستی و سعید قطبی زاده ۲ | فیلم

میز نقد آثار جشنواره سی و پنجم با حضور مسعود فراستی و سعید قطبی زاده ۲

میز نقد آثار جشنواره سی و پنجم با حضور مسعود فراستی و سعید قطبی زاده ۲

قطبی زاده: فیلم آنچه می خواهد بگوید درست است. فیلم اصلا فرهنگ نامه یا شیوه نامه ای درباره ایتالیا نیست. فیلم درباره مردی است که عاشق ایتالیا ست و زندگی در جریان فیلم با احوالات مرد، مطابق است. فیلم نقطه ضعف هم دارد اما به عنوان یک فیلم اول در سینمای ایران خوب است.

زاویه دید فیلم از جایی تغییر می کند. فیلم با نریشن مرد در مرکزیت فیلم شروع می شود، اما از جایی فیلم به بحث های روز درون سینمایی منحرف می شود که از ابعاد ملودرام دور می شود. انتقاد من بیشتر متوجه جایی ست که راوی به سمت زن عوض می شود.

🔻فراستی: اساسا فیلم، باید فیلم مرد می بود و او ساخته می شود. همه کارهایی که فیلمساز می کند، نمی دهد مردی که در یک صحنه فیلمبرداری عاشق شود و از آرزویش دور شود. فیلم هرچه جلو می رود عشق، جدایی و غافلگیری نهایی را نمی دهد. نمی فهمم… . قطعا حق با من است.

مهمتر از آنکه چه می خواهد بگوید، این است که در ادامه چه می توان بکند؟ چه قدر بلد است؟ کارگردان اصلا دوربین نمی شناسد، حداقل میزانسن نمی داند.

🔻قطبی زاده: اساسا ایتالیا بهانه است، فیلم راجع به یک شخصیت خیال پرداز است. این آدم با خیالات خود زندگی می کند، و مهمترین کشمکش فیلمنامه درباره این ماجراست و این بنظرم ایده بسیار خوبی است.

🔻فراستی: فیلمنامه به شدت سر مسائلی که اهمیتی ندارد، کش می آید. در عوض سر مسائل مهمی مثل بارداری زن به سرعت رد می شود. فیلمساز به خیال همین خیال پردازی ها، فیلم را به ویدیو کلیپی بلند با صدای بالا تبدیل کرده است.

در مورد نویسنده
-

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>