رسیتال پیانو بهاره کمائی و اجرای زنده « شاکون » باخ | فیلم

[mono_ir_video id=”89709″ qualities=”360,480,720,1080″]

رسیتال پیانو بهاره کمائی و اجرای زنده « شاکون » باخ | فیلم

“شاکون” باخ برای اولین بار در تالار وحدت رونمایی شد.

رسیتال پیانو ” بهاره کمائی ” برای اولین بار در ایران قطعه “شاکون” اثر باخ در رمینور را بروی صحنه تالار وحدت برد.

بهاره کمائی نوازنده پیانو که در سالهای اخیر در کنسرتهای دو پیانو دیده شده است رسیتال خود را در حالی بروی صحنه برد که در این برنامه برای نخستین بار در ایران قطعه شاکون در رمینور اثر باخ تنظیم بوسونی که یکی از قطعات بسیار دشوار و در عین حال جذاب رپرتوار پیانو می باشد را به اجرا گذاشت.

در این کنسرت همچنین سه قطعه برای پیانو اثر شوبرت (946D) ، راپسودیهای برامس (اپوس 79) و بالادهای 1 و 2 شوپن اجرا شد.

رسیتال پیانو بهاره کمائی پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه ساعت 22 در تالار وحدت بروی صحنه رفت.

آثار باخ برای بسیاری از آهنگسازان که با هدف ساخت موسیقی بر مبنای تم‌های او، یا بازنویسی (ترانسکریپشن) آثار برای دیگر سازها تلاش کرده‌اند، الهام‌بخش بوده‌است.

در میان آهنگسازان کلاسیک، آثار او بیش از دیگران بازنویسی و تنظیم مجدد شده‌اند.

مجموعه کامل آثار او برای هارپسیکورد توسط بوسونی ویرایش و بازنویسی شده‌اند و لیست یک پرلود و یک فوگ مبتنی بر موتیف BACH نوشته‌است.

از میان این آثار می‌توان به قطعهٔ بسیار مشکل « شاکون » از پارتیتا برای ویولن در ر مینور اشاره کرد.

گیتارنواز سبک رمانتیک، فرانسیسکو تاره‌گا مجموعهٔ متنوعی از آثار باخ، شامل فوگ از سونات ویولن شمارهٔ ۱، را بازنویسی کرده‌است. موتزارت بعضی از فوگ‌های کلاویهٔ خوش‌صدا را برای سه ساز زهی تنظیم نموده، آرنولد شوئنبرگ پرلود باخ با نام «آنِ قدیس» برای ارگ و فوگ در می‌بمل ماژور را برای ارکستر تنظیم کرده و وِبرن، ریچرکارهٔ «پیشکش موسیقایی» را برای ارکستر تنظیم نموده‌است.

 

(73)

74
بازدیدها
در مورد نویسنده
-

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>