قاتل اهلی کیست ؟ جنگ نسخه‌ها پدر، پسر و تهیه‌کننده هر کس نسخه ی خودش را میپیچد قسمت آخر | فیلم

قاتل اهلی کیست ؟ جنگ نسخه‌ها پدر، پسر و تهیه‌کننده هر کس نسخه ی خودش را میپیچد قسمت آخر

قاتل اهلی کیست ؟ جنگ نسخه‌ها پدر، پسر و تهیه‌کننده هر کس نسخه ی خودش را میپیچد قسمت آخر

چرا پرویز پرستویی می‌گوید «اعتقاد به اینکه این فیلم کار متفاوتی در آثار اخیر آقای کیمیایی خواهد شد، با علاقه پذیرفتم»؟ جواب ساده است.

«قاتل اهلی» داستانی امروزی است. داستان نبردی میان فساد و صداقت است. داستان جنگیدن بر سر ارزشهایی است که در حال رنگ باختن است و جامعه‌ای که با حذف این ارزشهای چشم‌اندازی ندارد؛ اما نسخه کارگردان، نویسنده فیلمنامه چنین نیست. فیلم موجود داستان عاشقانه میان پسری آوازه‌خوان و دختری آقازاده است. همین.

پس واضح است چرا پرستویی می‌نویسد «از اینکه از اعتماد و عشقی که به این پروژه داشتم، سوءاستفاده شد؛ متأسفم و به دلیل احترام ویژه‌ای که برای مخاطبان عزیز قائل هستم، خواستم پیش از نمایش فیلم به ایشان اعلام کرده باشم که این فیلم‌نامه‌ای نبود که قرار بود بازی کنم.»

چهارم با کنار هم قرار دادن تمام داده‌های موجود نشان می‌دهد محل اختلاف فرزند است و کیمیایی همانند قهرمانان فیلمی چون «رئیس» در موقعیت جبران است.

او پسری در برابر خود دارد که رگه‌های تلخ صدای رضا یزدانی در دو آهنگ «پدر» و «پسر» را تداعی می‌کند. این تداعی شاید با گفته‌های تلویحی پولاد کیمیایی تشدید می‌شود.

حتی وضعیت به تناقض نیز نزدیک می‌شود. در حالی که فیلم درباره آقازاده‌ها و رانت است، فیلم به محصولی فرهنگی منتج از این دو واژه بدل شده است. این یک حدس و گمان است.

اینکه آیا مسعود کیمیایی می‌خواهد در «قاتل اهلی» چیزی را جبران کند یا برعکس این پسر است که به دنبال امتیازهای از دست رفته است؟ یا شاید داستان در گذشته‌ای پنهان و پوشیده‌ای است که ممکن است روزی عیان شود؟

 

در مورد نویسنده
-

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>