سکانس حسی از بازی رضا عطاران و مهناز افشار در فیلم سینمایی نهنگ عنبر | فیلم

[mono_ir_video id=”90244″ qualities=”360,480,720,1080″]

سکانس حسی از بازی رضا عطاران و مهناز افشار در فیلم سینمایی نهنگ عنبر

سکانس حسی از بازی رضا عطاران و مهناز افشار در فیلم سینمایی نهنگ عنبر 

صحنه عاشقانه بین ارژنگ و رویا به کارگردانی سامان مقدم

نهنگ عنبر روایت زندگی شخصی به نام ارژنگ صنوبر (رضا عطاران) است،

درچهار دهه با زبانی طنز و کمدی و البته گزنده  و اجتماعی ؛ در میان انواع تزها و مسلک ها و جدال بین سینمای روشنفکر و سینمای عوامانه، اعتراف میکنم هنگام تماشای نهنگ عنبر پس از مدت ها از حضور در سینما لذت بردم.

خصوصا یک ساعت ابتدایی فیلم که ریتم مناسبی دارد، هم لبخند به لب می آورد هم این لبخند گران نیست و به هر قیمتی ایجاد نشده، سامان مقدم کارگردانی است

که هیچگاه دغدغه های اجتماعی رهایش نکرده و در تازه ترین ساخته اش معشوقه ای به نام رویا(مهناز افشار) خلق کرده که چیزی نزدیک به چهار دهه هرگاه که به

ارژنگ احتیاج پیدا میکند دلبری می کند ومی رود تا دفعه ی و بعدی و احتیاج بعدی… اگر از داستان نمادین فیلم توقیف شده ی مقدم (صدسال به این سالها) اطلاع

داشته باشید نهنگ عنبر هم به نظر نمادین و اجتماعی به چشم می آید،این نام رویا و این چهار دهه و این رجوع به ارژنگ به وقت احتیاج و …

با فیلمی مواجه ایم که زبان طنزش منحصر به لودگی و زیر پا گذاشتن خط قرمزهای اخلاقی نیست ، فیلم با بهره گیری از ترانه های پاپ خاطره انگیز و مردمی دهه های

گذشته علاوه بر اینکه با خلق صحنه های دلپذیر جذابیت ایجاد می کند با تماشاچی ایجاد صمیمیت می کند، این صحنه های دلپذیر را دست کم نگیرید.

 

(50)

51
بازدیدها
در مورد نویسنده
-

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>